JUNTS EN UN MÓN SENSE FRONTERES

09/2023 - Barcelona

Per novè any consecutiu, Fundació Adsis, en col·laboració amb el CEB-Consorci d'Educació de Barcelona i amb l'AMPA de l'Escola Drassanes (per segona vegada), vam iniciar el projecte Junts/es. La iniciativa impulsa el vincle entre escoles de Barcelona i d'Islamabad (Pakistan). Nens i nenes de les dues ciutats comparteixen cançons populars i dibuixos a través de cartes que viatgen per donar a conèixer mútuament les seves cultures.

[[{"fid":"14176","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"365","width":"487","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"}}]]

En aquest intercanvi cultural participen quatre centres educatius públics de Barcelona: Escola Drassanes, Escola Antaviana, Escola Mn.Jacint Verdaguer i Escola Poble-sec. Les activitats són d'allò més diverses i inspiradores; des de l'enviament de cartes, fotos, contes i dibuixos; a l'assaig i gravació de cançons. També es realitzen tallers de cultura i costums pakistanesos, i es fan classes de reforç d'anglès per millorar la comunicació entre els dos països.

El viatge cultural de l'edició anterior (2016-2017) va culminar el 30 de maig de 2017 amb una trobada a l'Auditori AXA, on nens i nenes, mestres, famílies i entitats, es van reunir per gaudir de les representacions que van protagonitzar els nens i nenes participants, explicant els contes intercanviats i les experiències viscudes.

L'acte va ser un moment molt especial, on també es va presentar el llibre publicat, amb tots els contes en català i en urdú; i una bona part de les il·lustracions fetes pels infants.Un espectacle màgic i enriquidor, que apropa dues cultures i emfatitza la bellesa del treball conjunt i la convivència.

Aquest curs (2017-2018) el concert final tindrà lloc al maig, amb l'acompanyament de joves de l'Escola de Música de l'Orfeó Gracienc, que han brindat suport en aquesta edició del projecte.

Per a més informació sobre el projecte Junts i per conèixer els intercanvis anteriors (Marroc, Senegal, Equador, Romania, Xina), podeu visitar el seu blog:   http://juntsbcnislamabad.blogspot.com.es/